2022(e)ko otsailaren 28(a), astelehena

BANKUAK BEZEROEN KOMISIOEKIN JARDUERAK AURRERA ERAMATEKO ESKUBIDEAK ETA AUKERAK



Komisioak dira bezeroaren etsai nagusiak banku-kontu bat irekitzea erabakitzen duenean. Halakoetan, baldintzak kontsultatu ondoren egin ohi da, kontzeptu horretan ahalik eta gutxien (edo ezer ez) ordainduko dela bermatzeko. Hala ere, denborak aurrera egin ahala, oso zaila da hori lortzea.


Izan ere, bankuek zenbait kasutan kontuaren baldintzak aldatzeko eta komisioak sartzeko ahalmena dute. Hori ez da zertan gertatu irekiera-kontratuan hitzartutakoa ez betetzeagatik: aukera dago, denbora bat igaro ondoren, baldintza horiek aldatzea eta, ezarritako bideen pean, bezeroei komisioak jartzea erabakitzeko.


Alde batetik, mantentze-komisioak daude. Bankuek hilero, hiru hilean behin, sei hilean behin edo urtean behin bezeroei kobratzen dizkieten kopuruak dira, kontua mantentzeagatik. Edo, bestela esanda, kontua irekita edukitzeagatik kobratzen duen dirua. Bestalde, administrazio-batzordeak. Arazo gehien sortzen dituztenak izan ohi dira; izan ere, talde horretan sartzen dira dirua kentzeari, transferentziak edo beste eragiketa batzuk egiteagatiko tasei eta abarri eragiten dieten komisioak, eta horiek saihestu nahi dira zerbitzu jakin batzuk kontratatuz edo nominak helbideratuz.



Espainiako Bankuak azaldu du kasurik errazena, funtzionamenduari dagokionez behintzat, kontratua ez betetzea dela. Izan ere, kontratu hori sinatzen denean, nomina helbideratzea edo komisiorik ez egotearekin lotutako zerbitzu bat eskuratzea sar daiteke. Horregatik, bezeroak baldintza horietako bat edo batzuk betetzen ez dituenean, bankuak automatikoki kargatzen ditu eskatzen zitzaizkion baldintzak betetzean kargatu ez zizkion komisioak. Ez da zertan horri buruzko jakinarazpenik egin: bezeroak kontratua betetzeari uzten dion unean komisio horiek kobratzen dira.




Aitzitik, banku batzuek ez dute gasturik kobratzen bezeroa lotuz gero (nomina bat, ordainagiriak edo produktu gehigarriak kontratatzen dituzte, hala nola maileguak edo aseguruak). Baina, zer gertatzen da, arrazoiren batengatik, bezeroak ezin badu bere soldata helbideratzen jarraitu? Tamalez, kasu askotan, bankuak ez luke kontua hobaririk izango eta komisioak sortuko lituzke.


Hori dela eta, interesgarria da bezeroei komisiorik kobratzen ez dieten bankuen eskaintzari erreparatzea, nahiz eta lotuta ez egon. Konparatzailetik Espainian eskuragarri dauden hiru aukera nabarmentzen dira: BBVA (bezero berrien kasuan bakarrik), ING edo N26.


BBVAk komisioak kobratzen dizkie lotu gabeko bezeroei, baina salbuespenak daude. Komisiorik gabeko Online Kontua kontratatuta dutenek, bezero berrientzat bakarrik eskuragarri, ez dute ordaintzen. Espainian bizi diren adin nagusiko guztiek ireki dezakete, nomina bat sartu edo ez.


INGk ere ez die komisiorik kobratzen bere nomina-kontua irekitzen duten bezeroei. Zure tarifa-liburuaren arabera, zure kontu edo txarteletan mantentze-komisioa zero da beti; kontuak aparteko abantailak lortzeko baldintzak betetzea eskatzen du, ez komisioak ezabatzeko.


Azkenik, N26 dago, jatorri alemaneko banku % 100 digitala, gure herrialdean 730.000 bezero baino gehiago dituena. Aurrekoak ez bezala, N26 komisiorik eta baldintzarik gabeko alternatiba bat da, atzerriko operatiban abantailak eskaintzeagatik nabarmentzen dena. Adibidez, komisiorik gabeko beste dibisa batean ordaintzeko aukera eskaintzen du (bankuek % 3 inguruko karguak aplikatzen dituzte), edo dirua atzerrira modu merkeagoan bidaltzeko aukera, euroa ez den beste moneta batean, Wise nazioarteko transferentzietan espezializatutako enpresaren bidez.


https://www.eleconomista.es

https://www.elmundo.es

https://www.abc.es/economia


IRATI AGIRREGOMEZKORTA

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Oharra: blogeko kideek soilik argitara ditzakete iruzkinak.