Ferrovial eta Carlyle esklusibotasun-akordio batera iritsi dira, New Terminal One-n Carlyle titularraren partaidetzaren %96 Ferroviali eskualdatzea negoziatzeko. New Terminal One New Yorkeko John F. Kennedy (JFK) nazioarteko aireportuko 1. terminal berria diseinatu, eraiki eta jarduteko partzuergoa da. Transakzioaren zenbatekoa 1.000 milioi dolar ingurukoa da (880 milioi euro).
New Terminal Oneren %51ren titularra da Carlyle. Beraz, Ferrovialek partaidetza horren %96 hartuko luke, hau da, proiektu osoaren ia %49. Eragiketa ixteko, eragiketa horien ohiko baldintzak bete beharko lirateke, besteak beste, Port Authority of New York and New Jersey.
Une honetan martxan dagoen azpiegitura-proiektu garrantzitsuenetako bat da, eta 9.500 milioi dolarreko inbertsioa egingo da (8.360 milioi eurotik gorakoa). Ekimenaren arabera, 1., 2. eta 3. tenpluak berritu egin behar dira Queenseko aireportu zaharrean, eta 1. terminal berria sortu. 2026tik aurrera hastea aurreikusten da aurreikusitako egutegian. Kontratuan aireportua 2060. urtera arte ustiatzea aurreikusten da. Azpiegiturak 220.000 metro koadroko azalera hartuko du eta nazioarteko 23 ate izanen ditu.
JFK Nazioarteko Aireportua da munduan bidaiari-trafiko handiena duena. 2019an, pandemiaren aurretik, 62,6 milioi erabiltzaileko zifra errekorra erregistratu zuen.
Nire ustez, aireportu hori erostea lagundu ditzakeela 2019ko zifretara iristea eta erreforma horiek egitea ondo egongo litzatekela teorikoki, baina, praktikan uste dut arazo batzuk izan ditzaketela denborarekin errentagarria izatea eta diruarekin. Gainera, orain pandemia 'bukaerarekin'/'normalizazioarekin' jendea bidaiatu nahi du eta erreforma horiek ez dute utziko ondo bidaiatzera.
Nerea Eguia
URL:https://www.eleconomista.es/construccion-inmobiliario/noticias/11624943/02/22/Ferrovial-comprara-el-49-del-nuevo-Aeropuerto-JFK-de-Nueva-York-por-880-millones.html
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina
Oharra: blogeko kideek soilik argitara ditzakete iruzkinak.