2020(e)ko apirilaren 24(a), ostirala

Koronabirusaren ondorengo krisia

Garai gogorrak bizitzen ari gara mundu maila osoan, hain famatua bilakatu den COVID-19aren ondorioz, milioika pertsona etxean gaude, konfinatuak, beste batzuk, aldiz, lanean daud, beharrezko lanak egiten, medikuak, supermerkatuko langileak... Baina beste asko lan ez esentzialetan ari dira lanean, beraien eta bere inguruko osasuna arriskuan jarriz, berriz ere gutxi batzuen poltsikoak betetzen jarraitzeko. Haien argudio nagusia ekonomia mantendu behar dela da, baina, dirua pertsonen osasunaren gainetik dago? Ez da arraroa garraio publikoak jendez betak ikustea, protekzio neurririk gabe, lanera joan behar direlako.
Coronavirus: Sábado y domingo confinados, el lunes seguimos ...Hemen dugun argazkia, Bilboko metroa da, konfinamendu garaian milaka langilez betea.

Behin egoeran kokaturik, konfinamendu garai hau bukatzean zer espero zaigun aztertzea dut helburu. Lehenik, garai oso gogorrak espero ditugu, 2008ko krisia baino handiagoa, ikerketek dioten arabera. Hau guztia bukatzean, klaseen arteko banaketa erraldoi bat emango da, klase ertaina deritzon klase "akomodatua" desagertu egingo da, klase altua edo burgesia geroz eta gehiagio aberastuko dena, eta klase baxua edo proletargoa geroz eta gehiago pobretuko dena. Honek zer esan nahi du? Ahalko duenak aberastu egingo dela, eta edozein arrazoirengatik lana galdu edo soldata jeitsiko diotenari pobretu egingo dela.

Bukatu aurretik, nire iritzi pertsonala plazaratzea egokia ikusten dut. Nire ustez, dena ez da txarra izango, krisi honekin jendeak kontzientzia hartuko duela uste dut, eta 2008an bezala, halako mugimenduak sortuko dira(15M). Honen harira, eskuin muturreko indarrak ere gorakada nabarmena edukiko dutela uste dut. Honen adibide Alemania jarriko dut. 1. gerrate mundiala bukatu zenean, Alemania guztiz kaltetua atera zen, eta krisi potolo bat zegoen, 29 krak-a honi gehituz, eta denok dakigun bezela Hitlerren ideia arrazistak juduengan boterea hartu zuten. Beraz, aurreikusi dezakegu iraganean eskuin alderdiak horrelako teknikak erabiltzea bestekolektibo batzuen aurka.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Oharra: blogeko kideek soilik argitara ditzakete iruzkinak.