2018(e)ko apirilaren 14(a), larunbata

ETA ZUK, NONDIK EGITEN DITUZTU EROSKETAK?

ETA ZUK, NONDIK EGITEN DITUZTU EROSKETAK?

Lehen ez bezala, segurtasun falta, ezjakintasun eta deskonfiantza handia zela eta, gaur egun ohikoagoa bihurtzen ari da erosketak online egitearen metodoa. Azken hiru urte hauetan internet bidez erosketak egiten dituztenen ehunekoa %20 hazi egin da eta biztanleriaren % 67ak hilabetean gutxienez behin egin ditu erosketak online. 
Nolatan gertatu da hau?  Erabiltzailea nolabait ohitu egin da haren bizitza erraztearren, gailu elektronikoak erabiltzera, erosketak egiteko adibidez. Online bidez erosketak egiteko prozesua errazagoa izateaz gain, hainbat onura eskaintzen ditu: batetik, oferta esklusiboak egoten dira, denda fisikoetan ez dauden deskontuak aurki daitezke, erosotasuna nagusi da, etxetik ala lanetik atera gabe egin daitezkelako erosketak, produktu anitz aurki daitezke tekla batzuk tekleatuz, eta gainera, adeitasun pertsonalizatu bat jasotzen da.

Ordea, merkataritzak ondo funtziona dezan, erosleak edo bezeroak ez dira protagonista bakarrak izan behar, online diren denda hauek direla medio, beti egon diren dendatxo edo denda fisikoek galera handiak jasan dituzte. Bizkaiko merkatarien erakunde nagusiak egin duen galdeketan ikusi denez, denden %60 ak 2018ko lehen 3 hilabeteetan salmenta baxuagoak izan dituzte. Datu hauek ez datoz bat ekonomiaren eta kontsumoaren suspertzearekin, izan ere, emaitza hauen errudun nagusiak amazon eta haren antzeko beste plataforma modernoak dira. Amazon aipatuz, duela aste batzuk, Ameriketako Estatu Batuetako presidenteak hari leporatu zizkion merkataritza tradizionalaren desagerpena, hainbat lanpostu eta denda fisikok itxi eta jendea kaleratu izana.

Kontu hau berehala aldatu beharra dago, azkenean ez baita modu tradizionalean erosteko aukerarik egongo, eta hainbat langile kaleratuak izango dira. Lehiak ongi eta behar den moduan jarraitzeko, internet bidezko plataformek arau batzuk bete beharko lituzkete, izan ere, ez da bidezkoa langileentzat, dendatxoek denboraldiaren hasieran %30 edo hortik gorako deskontuak jarri behar izatea, denboraldia hala hasiz gero, nolako deskontuak jartzera iritsiko dira denboraldia amaitzerako? 

Txinak, arazo honi aurre egiteko, interneteko dendek ezin eman ditzakeen esperientziak eskainiko dituzten supermerkatuak sortuko dituzte. Azken finean, dena telefonoz erraz erraz egin badaiteke zertarako jaitsiko gara supererkatura? aurrez aurre, betiko supermerkatuak dirudite, baina ondoren, horrela ez direla jabetzen dira bezeroak: batetik, salgaientzako tokia normalean baina murriztuagoa da, irla tematikoeri eskaintzen bait zaie lekurik handiena. Bezeroek produktuak dastatu ahal izango dituzte, eta garagardoak ateratzen dituen taberna bat dago, baita kafea salduko duen Sturbucks bat, gainera, zenbait sukalde egongo dira hainbat sukaldarirekin otorduak prestatzen (plater motaren arabera prezio bat ipiniz). 
Nire iritziz, kaleko denda fisikoetan aurki ditzazkegun produktuak bertan erosiko nituzte eta zerbait oso garestia bada eta interneten eskaintza hobea egiten bada, edota produktu zehatz bat soilik internet bidez erosi ahal badaiteke, orduan handik egin beharko litzateke erosketa. Alperkeria bada internetetik erosteko aitzakia kontuan hartu beharko litzateke lagile xume batzuen kaleratzea aurrera eramaten laguntzen ari garela.                                                                                               
                                                                                                                                                _aneetxx

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Oharra: blogeko kideek soilik argitara ditzakete iruzkinak.