2018(e)ko apirilaren 13(a), ostirala

BIZIKLETEN ERABILERA


BIZIKLETEN ERABILERA:

Gaur egun asko entzuten da munduan aldaketa ugari daudela, klima aldaketa esate baterako eta baita mundua suntsitzen ari garela. Egia da, horren errudun gu geu gara. Agian nahigabe, baina hortzak garbitzerakoan beharrezkoa ez den ura erabiltzen dugu, edota oinez zein bizikletaz ibili beharrean kotxean ibiltzen gara. Garraio publikoen erabilera igotzen ari da, baina hala ere ez nahikoa. Plastikoen erabilera ere izugarri altua da. Adibide guzti hauekin argi dago neurriak hartu behar ditugula eta horretarako “Kiotoko Protokoloa” sortu da, sei gasen kontsumoa gutxitzeko.  

Beste neurri batzuetako bat bizikleten erabilera da. Hainbat hiri handitan, Donostian esate baterako, hauen erabilera bultzatzen ari da. Horretarako hiriko kaleak egokitzen hasi dira, aproposagoak izan dadin eta baita elementu hauek ez lapurtzeko irtenbideak bilatzen ari dira. Modu honetan, erregai gutxiago kontsumituko genuke, eta diru asko aurrezteaz gain, gutxiago kutsatuko genuke mundua. Izugarria da 20 urte atzerago edo gaur egungo hirietako kutsaduraren aldea. Frantzia eta horrelako hiri handietan badira egunak metroa dohainik dela kotxea ez erabiltzeko.

Bizikleten erabilera oso egokia da, alde batetik kirola egiteko aukera bat delako, eta baita asteburuan zerbait produktiboagoa egiteko. Esan beharra dago jende helduentzat bizikleta motorizatuak daudela eta esfortzurik ez dutela egin behar. Honi esker, Bizikleta enpresa ugari sortzen ari dira eta garai batean bizikleta tailerrak garrantzia zuten bezala, berriz ere geroz eta garrantzi handiagoa izaten ari dira. Hiriko bizikleten erabilera bultzatzeko enpresa berri asko sortu dira eta hauek estrategia maila oso handia dute, hau da, enpresa hauek egin beharreko ekintzei eta ekintza horietarako erabili ditzakeen baliabideei buruz enpresak hartzen dituen erabaki multzoa, helburua arrakastarekin lotuta egonik. Ondasun mota hau eskuragarritasunaren arabera ondasun ekonomikoa edo zerbitzua izango litzateke, enpresaren arabera. Bizikleten erabilera eskaintzen duten enpresa bada, hirietatik ibiltzekoa, zerbitzua izango litzateke, bizikletak moldatzen dituzten enpresak bezala.  Enpresa mota asko daude, eta hauen neurria kontuan hartuta, txikiak, ertainak edo handiak izan daitezke. Enpresak neurriaren arabera sailkatzeko hainbat irizpide daude: irizpide ekonomikoa, teknikoa, ondare irizpidea eta antolaketa irizpidea. Mikroenpresa izango da 0 eta 9 langile kopuru bitarte dituenean, 10 eta 49 bitartekoa bada, enpresa txikia, 50-249 tartekoa enpresa ertaina eta azkenik,  handia da 250 langile kopuru baino gehiago dituenean.

Bizikleta enpresa hauek mikroenpresak, enpresa txikiak edo enpresa ertainak badira, merkatuaren parte txiki bat suposatzen dute, kapitalaren jabegoa pertsona batena edo talde txiki batena izango da eta erabakiak hartzeko erabateko askatasuna dute, ez baitu kanpoko kontrolik. Gainera hainbat abantaila dituzte; egoera aldaketen aurrean malgutasun handia dute, zerbitzuen banaketa edota ekoizpenean handien laguntzaile dira, bezeroengandik gertu daude eta harreman estuagoak dituzte, erabaki eta asmoetan langileen parte hartzea errazagoa da. Bestalde, bezeroen beharretara moldatzeko erraztasun handia dute, krisi garaietan errazago molda daitezke, jarduera alda dezakete epe motzera, zuzendaritzan gatazkak izateko arrisku gutxiago eta orokorrean zordun indize gutxiago dituzte.

Enpresa mota hauen helburua, beraz, kutsadura gutxitzea da, modu erraz eta merke batean.
Resultado de imagen de CARABANAS OIARTZUNResultado de imagen de CIUDADES BICI DONOSTIResultado de imagen de CIUDADES BICI DONOSTI

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Oharra: blogeko kideek soilik argitara ditzakete iruzkinak.