2021(e)ko irailaren 22(a), asteazkena

EDUKIONTZIEN KRISIA

 


                              EDUKIONTZIEN KRISIA 

        2021eko amaieran eta 2022ko hasieran emanden inlfazioa                         aurreikusita zegoen, fenomeno hau "edukiontzien krisia" deritzo. 


   Mundu osora produktuak mugitzeko bide nagusia edukiontziak dira, supermerkatuetan eta  dendetan eskuratzen ditugun produktu guztiak (janaria, etxetresna elektrikoak...) normalean eudukiontzietan datozte. 

     2020.urtean edukiontzi bat Txinatik Estatu Batuetara mugitzea 4.469$ balio zituen                 gutxigorabehera. Pandemia ondoren prezioa laukoiztu egin da. 

Itsasoko portuen itxiera dela eta Txinako, munduko esportatzaile garrantzitsuenaren, ontzi gehienak blokeatuta gelditu ziren. Horrek prezioen igoeran eragina izan du azken urte hontan.

Pandemia garaian fronterak itxi zituztenean produktuen eskaria jaitsi egin zen, ondorioz ekonomia kolpe handia hartu zuen. Enpresa asko ixtera behartutak ikusi ziren eta itsas garraioaren erabilera behera egin zuen. 

Edukiontzien prezioak igo direnez enpresak produktuen prezioak igotzera behartutak ikusi dira. Krisia noiz bukatuko den ezin da aurreikusi zoritxarrez. Egoera hau produktuak Asiatik Mendebaldera garraiatzeko dagoen leku eskasiarengatik gertatu da. Laburtuz, ez daude edukiontzi nahikoak produktuen eskaera asetzeko.  

Edukiontziak fisikoki ez daudela ez du esanahi, baizik eta edukiontzi asko Europa eta Ameriketara iritsi ondoren, restrikzioak edo murrizteak direla eta ezin izan zituztela bete eta Asiara bueltan bidali esnahi du. 

Horrek edukiontzi asko Europa eta Ameriketako portuetan gelditu direla esanahi du. Pandemiaren restrikzioen ondorioz Txinako edukiontziko portu garrantzitsuenak ez daude 100% lanean eta horrek ontzi asko zain egotea eragin du. 

Enpresa handi batzuk edukiontzien prezioen igoera ikusita ontziak alokatzea erabaki dute, horrek ontzi gehiago "emboteilatzea" eragin  du. Horrez gain fabriketan gutxio ekoizten ari dira Covid-19a dela eta, eta norbaitek positibo eman ondorez produkzioa guztiz gelditu egiten da, beraz produktu horien eskaera egon arren enpresak produktu hori saldu gabe geldituko dira. 



Xavier Crusells sobre la crisis de los contenedores:



https://www.youtube.com/watch?v=Rm8ulgsEaPk

https://lahora.gt/agexport-por-crisis-de-contenedores-incremento-de-precios-se-traslada-al-mercado-local/

https://www.bbc.com/mundo/noticias-58558860

https://tiemposdenegocios.com/como-afecta-la-crisis-de-los-contenedores-al-comercio/

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Oharra: blogeko kideek soilik argitara ditzakete iruzkinak.